De verhuizing nadert - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van babeth - WaarBenJij.nu De verhuizing nadert - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van babeth - WaarBenJij.nu

De verhuizing nadert

Door: Babeth

Blijf op de hoogte en volg

27 Februari 2008 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Iedereen die voor het eerst in Johannesburg komt, zou blij zijn met een ‘hospita’ als Mary. Een ruime kamer met een tweepersoonsbed waarin je bij kunt komen van het slapen in een schuddend vliegtuig en de praatgrage fanatieke Afrikaner naast je. Hond Sally die op het erf let. En een zorgzaamheid waardoor je je meteen thuis voelt. Liftjes naar de supermarkt en een tour door de buurt, een lift naar de ‘rooftopmarket’ in suburb Rosebank terwijl zij naar de kerk gaat. Een handtas te leen omdat dat plastic zakje waarmee ik rondloop (uiteraard had ik ook mijn tassen uit veiligheidsoverwegingen thuis –waarschijnlijk ook op de grond bij Daniel, sorry Daniel - gelaten) echt niet kan. Op zondag kwam ze zelfs een home-cooked lunch met toetje brengen.
Zelf woont ze in de andere kant van het huis, onze ruimtes zijn van elkaar gescheiden door een groot wit ijzeren hek in de gang. Haar moeder woont in een appartementje in de tuin, samen met Nancy en haar man, een stel uit Limpopo wat voor Mary’s moeder zorgt als zij werkt.
Hoewel ik het wel een beetje jammer ga vinden om deze ‘community’ achter te laten heb ik ook wel zin in mijn ‘eigen’ huisje waar ik eind deze week in kan trekken. Nu ik er zo eens over nadenk… dat wordt mijn eerste eigen huisje ooit!
Afgelopen zondag vond ik een tuinhuisje vlakbij mijn werk in de wijk Parkhurst. Denk aan de straat waar de Desperate Housewives wonen, maar dan met metershoge muren, elektrische hekken en prikkeldraad. Heel gezellig. Het huisje is volledig ingericht, compleet met een kanten frutselhoes om het wc deksel. Met aan de voorkant… mijn privé-tuin. Of eigenlijk is het meer een soort gang dan een tuin door de drie meter hoge muur die er omheen staat. Wat wel weer perspectieven biedt voor het ophangen van een hangmat…
Parkhurst is wel een stukje rijden van de wijk waar het naar-horen-zeggen écht allemaal gebeurt: Melville. Maar het feit dat ik in Parkhurst lopend naar mijn werk, winkels en een paar restaurantjes –met terras - kan vind ik ook heel wat waard. Mijn auto brengt me dan wel naar bruisender oorden.

  • 27 Februari 2008 - 16:00

    Marieke:

    Frutselhoes om je wc-bril! Fantastisch, een kodak moment zou ik zeggen. Heel veel plezier in je nieuwe huis!!

    Kus kus

  • 27 Februari 2008 - 16:41

    Paps:

    je hebt het weer voor elkaar hoor. Direct na thuiskomst mams je stukjes laten lezen en ja hoor, twee dingen tegelijk, de aardappels nog niet gaar, en de aardappels aangebrand, zo verdiept was mams in je stukjes. (dus toch maar weer mijn schuld??) xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Johannesburg

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2014

Nog meer avonturen

18 Augustus 2009

Jong in Srebrenica

18 Augustus 2009

Coffee and sigarets

18 Augustus 2009

Jebo

18 Augustus 2009

Jong in Srebrenica:

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 61655

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: