Yoga in Joburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van babeth - WaarBenJij.nu Yoga in Joburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van babeth - WaarBenJij.nu

Yoga in Joburg

Door: Babeth

Blijf op de hoogte en volg

03 Maart 2008 | Zuid-Afrika, Johannesburg

In een stad waar je niet altijd en overal kunt lopen en daarom autorijden de algemene vorm van vervoer is, kun je nog wel eens een gebrek aan beweging oplopen. Vooral als je Babeth heet en graag heel veel fietst, dan heel veel sport en dan heel veel rondjes door het huis rent.
Het dagelijkse rondje wandelen van collega’s Tanya (aka Skippy) en Sandra (aka Quickchange, overigens noem ik ze zelf meestal gewoon bij hun echte naam) waar ik vaak bij aanhaak helpt een beetje, maar ik vond dat ik ook maar op zoek moest gaan naar ergens waar ik kan sporten. Dichtbij mijn nieuwe huis zit een recreatiecentrum, dat op een redelijk fatsoenlijke tijd yogalessen aanbiedt. Dus vandaag heb ik mijn eerste yogales gevolgd in dit Parkhurst recreatiecentrum. De lerares leek op Darma (van Greg) maar bleek net een iets hoger ‘airy fairy’ gehalte te hebben. De les begon met vijf minuten meditatie en een Oooooooohm sessie. Ter afsluiting van de les volgde weer een goed kwartier meditatie, terwijl de lerares dingen bleef roepen als: “mmmmmmfeeel yourself floooating from your body, entering spaaaace, looking at yourself in this sssstate” en tegelijkertijd met haar hoofd bleef wiebelen.
Inderdaad, ik voel me erg relaxed na de les. Maar in combinatie met alle groente, fruit, ultravolkorenbrood en zelfs biologische pindakaas die ik hier eet zouden die meditatiesessies wel eens teveel van het goede kunnen zijn. De zoektocht naar beweging gaat dus verder.

  • 03 Maart 2008 - 07:45

    Paps:

    als ze trappen in kantoor hebben, dan ligt dat je kans

  • 04 Maart 2008 - 21:20

    Jarka:

    Totaal fout idee, maar in een verkeerde buurt gaan lopen en dan heeeeel hard wegrennen voor alle vago's is natuurlijk wel de beste optie ;-) Nee dear, is er niet ergens een dansles ofzo? Minder airy fairy en een zeer hoog jump gehalte als je voor modern kiest :-p Enjoy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Johannesburg

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2014

Nog meer avonturen

18 Augustus 2009

Jong in Srebrenica

18 Augustus 2009

Coffee and sigarets

18 Augustus 2009

Jebo

18 Augustus 2009

Jong in Srebrenica:

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 827
Totaal aantal bezoekers 61601

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: