Everybody goes Kung Fu Fighting - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van babeth - WaarBenJij.nu Everybody goes Kung Fu Fighting - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van babeth - WaarBenJij.nu

Everybody goes Kung Fu Fighting

Door: Babeth

Blijf op de hoogte en volg

08 April 2008 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Wanneer je in een ander land woont en werkt leer je normaal gesproken de taal van het land. Ik zit nu op de bank in mijn tuinhuisje te oefenen op mijn Chinees.

Terwijl de cursus Zulu van collega Callies nog altijd doorgaat (stond even op een laag pitje omdat we de marker voor ons cursusbord kwijt waren, maar hij is weer boven water en ik bewaak ‘m nu goed.) en ik steeds langere gesprekken met de straatkrant verkoper bij het stoplicht kan voeren heb ik mij met mijn Kung Fu lessen ook een cursus Chinees op de hals gehaald.

Voor hen die mijn laatste ontwikkelingen op sportgebied niet hebben gevolgd: Jazzballet bleek onvindbaar, om de hoek bleek een Kung Fu school te zitten met prettig nerdy Kung Fu mensen, een en één werd een cursus Kung Fu voor dummies.

Gegroet jongere broer, jongere zus, oudere broer, oudere zus, en dan nog een paar. Dat zeg je als je de deur van de Kung Fu school binnenloopt. In het Chinees. Het begint met ‘Se’. Dus dat is hoe ik op dit moment binnen kom vallen: “Se… hello!” En dan maak ik mijn buiginkje. Voorlopig kunnen ze er nog wel om lachen.

Het Kung Fu kamp van afgelopen weekend heb ik aan me voorbij laten gaan. Leek me wat griezelig. Maar ik maak vorderingen: Vandaag heb ik mezelf voor het eerst van staand naar plat op de grond laten vallen om push-ups te doen, wat een grote overwinning was omdat meisjes dat niet hoeven en ik dat daarom natuurlijk wel wilde.
Ook mijn Kung Fu stapjes gaan gelukkig een stuk beter dan mijn Chinees. Ben benieuwd of ik een fatsoenlijke Karate Kid imitatie kan geven na vijf maanden… ik hou jullie op de hoogte!

  • 08 April 2008 - 07:24

    Madeleine:

    Respect!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Johannesburg

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2014

Nog meer avonturen

18 Augustus 2009

Jong in Srebrenica

18 Augustus 2009

Coffee and sigarets

18 Augustus 2009

Jebo

18 Augustus 2009

Jong in Srebrenica:

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 61611

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: