working 9 to 5 - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van babeth - WaarBenJij.nu working 9 to 5 - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van babeth - WaarBenJij.nu

working 9 to 5

Door: Babeth

Blijf op de hoogte en volg

12 Maart 2008 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Working 9 to 5

Gisteren luisterde ik op internet naar een van de radio uitzendingen die MMP (mijn werkgever) in samenwerking met een nationale radiozender heeft gedaan. Deze uitzending ging over misdaadverslaggeving. De directeur van de organisatie gaf aan dat de media zo buitenproportioneel veel aandacht aan misdaad besteden dat “my staffmembers might possibly need trauma care after reading all of this”.
Het lijkt soms wel of er niets ander gebeurt dan misdaden en ongelukken. Vanmiddag las ik toevallig ook de schokkende cijfers dat van 26% een paar jaar geleden nu 58% van de mensen bang is in hun eigen omgeving. En hoewel ik als ‘buitenstaander’ naar deze berichten kijk, zijn ze voor de meeste van mijn collega’s (m.u.v. de andere internationale medewerkers) de realiteit. Wat als je ‘voor het echie’ in Zuid-Afrika leeft?
Tot nu toe heb ik nog niet heel veel over mijn werk ge-blog-typt. Dat is niet omdat ik het niet interessant vind – mijn collega’s zijn leuk, het uitpluizen van de verschillende media is interessant en ik heb vandaag na een zes uur lange vergadering (oké die was wel even afzien. Gelukkig is dit geen wekelijks terugkerende) een hele berg reuze interessante schrijfopdrachten gekregen. Het is voornamelijk dat de onderwerpen waar we op dit moment mee bezig zijn, voornamelijk issues omtrent ras en kinderen die betrokken zijn bij misdaad of geweld, zo heftig zijn. De misstanden waarmee dit land kampt, de emoties waarmee collega’s over racisme discussiëren, of het feit dat ik binnen een paar dagen een huis vindt terwijl mijn Zimbabwaanse collega van letterlijk tientallen adverteerders te horen krijgt dat hun beschikbare woning al bezet is, verdienen meer dan een gezellig stukje. Mijn oren klapperen nog steeds over dingen die ik vorige week gehoord heb.
Op analyses over mijn werkplek of de Zuid-Afrikaanse samenleving zul je om die reden nog even moeten wachten. Mijn verstand is nog druk bezig bij te benen. Maar op www.mediamonitoring.org.za kun je meer lezen over wat het nu precies is wat ik hier doe. Mijn eerste korte artikel – over een programma over geweld op scholen - moet daar ook ergens op staan, maar zelf kan ik het ook nog niet vinden. Extra nieuwsgierigen kunnen onder ‘contact’ foto’s van mijn nieuwe collega’s bekijken. (NB: De foto’s zijn voor de heuse professionele fotowand van het modellenbureau naast ons kantoor gemaakt. Maar die omgeving mocht niet baten. Iedereen ziet er in het echt een heel stuk beter uit)

  • 12 Maart 2008 - 09:26

    Ellen:

    Hey Ba!
    Fijn dat je naar het zin hebt en dat je woonruimte hebt! Super! Wel heftig percentage, lijkt me best moeilijk te realiseren dat je op zo'n plek zit.
    Hier alles goed, als je in oktober terug komt, is het huis hopelijk klaar, haha!

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Johannesburg

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2014

Nog meer avonturen

18 Augustus 2009

Jong in Srebrenica

18 Augustus 2009

Coffee and sigarets

18 Augustus 2009

Jebo

18 Augustus 2009

Jong in Srebrenica:

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 61650

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: